Publicat el portal WIFI4EU: Com he de procedir a partir d’ara?

Com vam comentar al post de la setmana passada, la Comissió Europea ha reobert el portal de registre aquesta setmana. L’obertura del portal suposa l’inici d’una nova convocatòria, que es preveu que doni a conèixer els municipis beneficiaris a principis de 2019.

Publicat el portal WIFI4EU

Publicat el portal WIFI4EU

Un cop obert el portal de registre de WIFI4EU, podem dividir els ajuntaments interessats a rebre la subvenció europea en dos grups. El primer està format pels ajuntaments que van realitzar el registre correctament a la convocatòria del mes de maig. El segon consisteix en tots aquells ajuntaments que no van arribar a realitzar el registre primaveral.

Així doncs, especificarem els passos a seguir segons l’estat de registre de cada un dels ajuntaments interessats en el projecte.

Grup 1: Ajuntaments registrats al maig

Com especifiquen les instruccions de la Comissió Europea (CE), els ajuntaments registrats prèviament no necessiten ser inscrits de nou, però si que són convidats a revisar la documentació. A continuació trobareu la transcripció de les instruccions de la CE:

“Hay que tener en cuenta que:

Siguen siendo válidas las inscripciones existentes. Si su municipio ya estaba inscrito antes del cierre del Portal WiFi4EU en mayo, no es preciso inscribirlo de nuevo. No obstante, les invitamos a volver a comprobar o revisar los datos de la inscripción, prestando especial atención a la exactitud y la exhaustividad de los documentos justificativos que deben cargarse en el Portal antes de presentar la solicitud para la próxima convocatoria.

El procedimiento de solicitud sigue siendo el mismo. Los municipios inscritos que ya hayan cargado los documentos justificativos exigidos podrán presentar la solicitud con solo pulsar un botón, tan pronto como la convocatoria se ponga en marcha oficialmente.”

Així doncs, els ajuntaments registrats i amb la informació correctament verificada, només han d’esperar a la presentació de sol·licituds.

Consulta si el teu ajuntament està registrat correctament

 

Grup 2: Ajuntaments NO registrats al maig

Els ajuntaments no inscrits a la convocatòria de maig, poden fer-ho sense cap mena d’inconvenient a través del següent enllaç. La documentació sol·licitada és exactament la mateixa que es va demanar a la convocatòria anterior, per tant, animem als ajuntaments de nova inscripció a donar un cop d’ull a la següent publicació.

Un cop presentats els quatre documents sol·licitats, els ajuntaments interessats hauran d’esperar al dia de les sol·licituds, data per confirmar. Aquest serà el darrer pas abans de conèixer els resultats de la convocatòria, que beneficiarà a uns 80 municipis de l’estat espanyol.

Els tres escenaris que encararan els ajuntaments després de les sol·licituds

És important remarcar que el fet d’aparèixer al llistat de municipis registrats no implica tenir tota la documentació validada. Per això mateix, animem als ajuntaments a revisar i actualitzar els documents presentats al maig.

 

Subscriu-te al nostre butlletí.